Tuesday, July 20, 2010

Magnetic Selling - hype i 2010?


Synes jeg igen og igen støder på "Magnetic Selling" - ideen om at give, fremfor at sælge - og ved at give - så kommer salget af sig selv. Det er den firkantede og meget forenklede måde, at forklare det på. Men jeg tænker fluks: Er det ikke blot konventionelle forretninger og old shool sælgere, der endelig har fundet ud af det, som dygtige ledere i Network Marketing branchen har vidst - og implementeret for længe siden - ja, for ikke at sige hele drivkraften indenfor Network Marketing?

Da jeg i sin tid - for nogle år siden - kørte mit projekt "Free Spirits" igang på Ryze.com var det udfra filosofien om at dele, dele, dele (motiverende, inspirerende, udviklende godisser) - og da jeg netop for et øjeblik siden googlede mig selv poppede et citat fra Albert Einstein op på introsiden på den Free Spirits side på Ryze - som stadig eksistere, men i stort set inaktivt regi der (Free Spirits har idag sit liv på Facebook):

"A successfull man is he who receives a great deal from his fellow men, usually incomparably more than corresponds to his service to him. The value of a man, however, should be seen in what he gives and not what he is able to receive".

Som det fremgår i utallige indlæg og kommentarer herpå Amino i forbindelse med Network Marketing / MLM branchen, så har jeg hele tiden understreget at fokus på salg og sælgere er den helt forkerte strategi - og fokus altid skal være, at dele erfaringerne og mulighederne - for deri ligger den sande "residual income".

Der er så absolut ingen tvivl om, at de utallige websites, som promoter "Magnetic selling" - og de som allerede arbejder efter principperne bag har succes med det - for det virker!

Så er det hype? Nej - det er bare endnu et skridt i retning af forståelsen for krafterne bag Network Marketing. Det er blot et spørgsmål om tid før "the dots are connected".....

Lasse Burholt

PS! Hvorfor googler jeg mig selv? For at se hvad der popper op - det er sommetider lige dele underholdende og overraskende at se hvad Google henter af informationer.... har såmænd oplevet, at såvel mit, mit billede og link til min website blev brugt som endorsement for et software-produkt jeg aldrig nogensinde havde hørt om.

No comments: