Monday, July 19, 2010

Friheden ligger i ikke i salg til kunder - kraften bag Network Marketing


Det stort set alle UDENFOR Network Marketing branchen (faktisk bliver jeg nødt til at være fræk: osse mange i branchen) har svært ved at se logikken i, er den styrke der ligger i netop "wholesale" - eller det jeg heller vil kalde en "Preferred Customer" - er det faktum, at de har deres eget ID nummer - altså et nummer som de (selv) handler i - enten online eller hvordan man nu bestiller produkter (telefon, mail...) - og endnu mere kraftfuldt bliver det, når et selskab kan tilbyde autoships, dvs. denne "kunde med eget ID" får automatiske leveringer hver måned, svarende til det forbrug som vedkommende har - og for nu lige at skrue op for charmen: Typisk LIDT mere end det der svarer til personligt forbrug, dermed vil denne "kunde" automatisk dele produktet med andre - og vupti - en kunde skaber mer-volume.

Der hvor mange går galt i byen - er de forhandlere i et selskab, som bruger al deres tid på at sælge, sælge, pleje kunder, kunder, kunder - og iøvrigt altid opfordrer kunderne til at købe til udsalgspris hos DEM - FREMFOR, at opfordre dem til at handle i eget ID direkte hos selskabet (tidsbesparende, dermed heller ikke lager!) - for det "smarte" er så, at ALLE med ID, jo i selskabets øjne regnes som forhandlere, partnere, distributører - så når der ryger emails ud, magasiner og alt muligt andet, så bliver selskabet, andre produkter, mulighederne, succéshistorierne EKSPONERET for disse kunder, på en helt anden og meget mere effektik remskive end den gennemsnitlige forhandler kan håndtere.

Der kommer for alvor kraft bag, når forhandlere er gode til at omsætte selskabets tiltag til handlinger, som får kunden til at gøre lidt mere end bare være kunde.....! - måske får de lidt mere hjem på autoship eller laver ekstrabestillinger, fordi en veninde eller en kollega altså osse lige må evaluere et givent produkt. Samtidig har enhver forhandler en uplinestruktur, som ligeledes kan påvirke eller være med til påvirke og bearbejdere din forhandlerflade til at skabe mere - eller konvertere "Preferred Customers" til forhandlere - som så via dette forhandlerskab kan tjene til at dække eget forbrug eller tjene de kr. 500 ekstra til cafébesøg eller de 5.000 ekstra til en tur til Tyrkiet.

Thats the freakin´ power of Network Marketing!

Du bygger din EGEN forretning, men du er ikke dig selv - det lyder federe på engelsk: You´re in business for yourself, but not BY yourself.

Network Marketing betaler den der deler - tænk hvis nu man fik en lille %-del hver evig eneste gang der blev foretaget et køb på DIN anbefaling. Gud ved hvor mange ting man gennem tiderne har anbefalet folk at købe, baseret på egne erfaringer: mobiler, tøj, mad, drikkevarer, biler - you freakin´ name it!

Enhver med økonomisk sans og så absolut et åbent sind forstår logikken i Network Marketing / MLM - de der så forstår det - men ikke helt - arbejder med affiliate ting - ja, faktisk er der rigtig mange som tjener kassen på affiliate, hvor de via smarte og lurendrejer tricks skaber trafik til deres websites - som så køber en varer. Oftest er det endda varer som de ikke SELV har erfaringer med... det er bare jagten på det freakin´ almighty dollar - så kan vi jo igen starte en lang diskussion om hvem der arbejder mest ærligt ;-)

For så vidt osse underordnet - men yes, most people quit on almost everything! Jeg har osse forsøgt at løbe mig en tur - det har jeg faktisk forsøgt siden jeg sluttede i militæret - der gik det pænt godt - men er ligesom gået helt ned af bakke - ja, helt UD af bakken siden...

En lille reminder til jer der fokusere på salg, salg, salg til kunder, kunder, kunder i MLM: Sorry to say, men jeres sponsor har lært jer det forkerte - og duplikere i denne adfærd videre - så gør I ikke jer selv en tjeneste: Det er i netværket friheden ligger - ikke på 14.000 veninde-aftener uden signups ;-) - Sandsynligheden for I sidder med et selskab som typisk operere er sådan, er most likely worldwide blevet overhalet i omsætning af selskaber som har forstået autoship konceptet...

Lasse Burholt om Network Marketing og MLM på Danmarks største iværksætter portal

No comments: