Tuesday, March 21, 2006

Hemmelige agenter i Network Marketing

Tanker om vores industri, Network Marketing – og ”hemmelige agenter”

De fleste distributører kender ikke forskellen på et produkt og et system for distribution. Kig dig omkring – kig i dit nærmiljø: Hvem har succes med at distribuere produkter – hvem er synlige?

Svarene på disse to spørgsmål vil naturligvis variere noget, men fødevare-industrien er jo ganske synlig – på lige fod med eks. benzin selskaberne og enkelte andre typer selskaber.

Hvad gør de for at være synlige? Korrekt: De har lokaler, de har skilte - de reklamere, annoncere og markedsføre sig – hele tiden! De er konstant aktive.

Men... hvad med dig? Din Network Marketing forretning? Er du synlig – eller er du ”Hemmelig Agent” for dit selskab?

Hvad gør du m.h.t. til promotion? Skiltning? Streamers? Caps? – Har du reklame på dit hus eller din bil? (Ved naboen, at du er distributør for dit selskab?). Sender du postkort eller breve til diverse forbindelser? Taler du med alle du møder om eks. helse og økonomi (hvis du er i wellness branchen)?

Gør du ikke?! – så er spørgsmålet: Hvorfor ikke?!

Tilbage til forskellen på et produkt – og et system:

En musiker eller et band kan producere nok så glimrende musik, men betyder det et stort salg? En forfatter kan skrive en fantastisk bog – men betyder det, at det blive en best-seller? Et skib kan have et dygtigt mandskab, men betyder det at de altid har fuld last og tjener penge?

Du har en fantastisk mulighed: Mange har brug for at tjene ekstra penge – men tjener DU ekstra penge? Du har måske verdens bedste helse-produkt eller verdens bedste ”whatever” produkt – betyder det, at du distribuere masser af det?

I alle disse eksempler er produktet på plads – men det er en velbevaret hemmelighed.

Du må lære mere om business, om forretning – mere om det som skaber resultater. Og så må du tage denne viden i brug. Dernæst lærer du det fra dig – så andre kan tage det i brug og gøre nøjagtig det samme.

Videbegærlighed er et ”must”, dernæst praktisere din viden – og du vil få det, som du vil have det. Du må blive endnu dygtigere – og TRO på at du kan!

Dit selskab har måske udviklet et system for success; dit selskab har måske support websites og fantastiske back-offices, men det fungere kun, hvis du tager det i brug: Du må være på banen – ikke på tribunen. Et katastrofalt faktum: De fleste mennesker er tilskuere i deres eget liv.

Opgaven for dig er, at forstå, at du har noget publikum vil have: Du skal ikke overbevise dem om, at du har verdens bedste produkt eller verdens bedste forretningsmulighed – det er ligeså håbløst som at få en musling til at producere en perle: Ca. 10% af alle muslinger producere perler naturligt. Din opgave er at finde lige netop den ene ud af 10 – ikke overbevise de 9 andre om at DE skal gøre det.

Hvordan finder man den ene som gerne vil have det du har?!
Ved at stille spørgsmål! – hvad du spørger om, afhænger af hvem du snakker med.

Kender du nogen som ikke er tilfreds med sit job eller sin indtægt?
Kender du nogen som har brug for at tjene 5.000 ekstra om måneden?
Kender du nogen som ønsker en ny bil? Et nyt hus?
Kender du nogen som netop har fået familie-forøgelse?


Lav flere gode spørgsmål – det er din opgave – og dine ledere: Også deres opgave.

”Hvis du vil lede nogen, må du først lede dig selv. Gør du det godt, vil du snart være en god LEDER”.

Lasse Burholt, www.lasseburholt.com, Marts 2006


Artiklen finder du også i Network Marketing delen på iværksætter-debat portalen Amino samt i Network Marketing Gruppen på Mingler

No comments: