Nyhedsbrev fra Bjørn Guldager; Netværkstips
Relateret til www.linkedin.com
Jeg sidder bogstaveligt talt i nogle få ledige timer mellem et større udbud, der ser ud til at komme hjem (så må det være et HJEMbud...) og en kort men intens konsulentopgave, der blev booket i dag og som starter i morgen tidlig – ja, ens planer kan hurtigt blive ændret. Mit billede på det er at når man nu er ”kaptajn i sit eget skib”, så er det OK at der sker hændelser, der får en til at justere lidt på kursen – man skal blot undgå hændelser der sænker skibet :o)
Derfor ingen længere snak fra min side, men jeg agter at holde kalenderen åben for et par ting, hvor det ville være dejligt at se jer:
Invitationer
Som tidligere annonceret holder vi på torsdag 30 marts en klassiker, nemlig foredrag om ”den rigtig gode netværker”, hvor jeg vil betræde talerstolen i små to timer og øse lidt ud af erfaringer med at netværke, holdninger, gyldne regler, et par eksempler og god brug af netværks-værktøjer. Det foregår hos os i Lyngby fra 1630 (dørene åbner kl. 1600, der er P-pladser nok) – ca. 1830. Det koster ikke noget :o) En del af jer har meldt jeres ankomst, men der er plads til ca. 10 flere, så send en mail til mig hvis I vil komme.
Samme dag (30 marts) kan I som nævnt sidste gang få jeres syn skannet af Elizabeth Varan fra Eyetravel. Da jeg har lånt hende et lokale til lejligheden (hun kommer helt fra Odder!), så vil hun denne dag gøre skanningen gratis. Send en mail til Elizabeth eller ring til hende hvis dette har interesse (info på www.eyetravel.dk).
Det er længe siden at vi var på besøg i det jyske, men sammen med Eastfork Object Space (EOS Trifork) så ”indtager” vi Århus torsdag 6 april 2006 ca. 1600-1900 med emnerne networking, coaching og SCRUM – og hvad dét er kan alt sammen ses på http://www.eos.dk/Nyheder/netvaerksdag/. Tilmelding dette arrangement sker til Anne Sofie Bille som også findes her på LinkedIn. Det var en ret intens oplevelse sidst (det ved de af jer, som var der), så let nu på ”æ baudierl” og så ses vi igen :o)
Vi holder ENDELIG en indflytningsreception sammen med en del af de firmaer, som vi deler adresse med i Lyngby. At finde en dato der passede alle har været cirka lige så let som at have 5 koner, 10 børn og fire fuldtidsjobs (uden at jeg i øvrigt har prøvet dette…) og så få kalenderen til at gå op. Men nu sker det fredag 21 april 2006 /1300-1700 hos os i Lyngby. Vi sørger for lidt at spise og drikke, et lille legerum til hvis man har børn med, samt en masse god stemning – og behøver jeg at nævne at man godt må netværke… Skriv allerede nu, hvis I vil komme (+hvor mange I kommer), så vi kan disponere dagen. Jeg gentager dog dette indlæg i næste opdatering, men det hjælper planlægningen, jo tidligere vi ved hvor mange som kommer…
Lidt længere ud i fremtiden, men bare så I kender datoerne, så holder vi et arrangement omkring kreativ tænkning den 25 april og omkring rigtig god coaching den 26 april, begge dage i Lyngby. Mere info følger...
MerkurNet
Så vil jeg gerne slå et slag for MerkurNet (www.merkurnet.dk) som jeg er ved at bygge op sammen med Lars Romerdahl og Søren Kristensen. Jeg forfalder nødigt til ”bullshit bingo”, så lad mig nøjes med at sige, at vores vision er, at MerkurNet bliver stedet hvor mindre og mellemstore danske virksomheder kan lære at begå sig i en globaliseret verden, hvor det bliver vigtigt at kunne være lille, men tænke som ”de store”, netværke, have adgang til inspiration, osv. MerkurNet tilbyder allerede nu arrangementer, et forum og adgang til leverandørtilbud for medlemmerne. På sigt vil vi lave en integration til Ecademy. Tag et kig på det og tilmeld jer gerne allerede nu – det er uforpligtende og gratis at være medlem frem til 1 juni 2006.
Tag fat i Lars (lr@prominds.dk) hvis I kunne tænke jer at promovere jeres tjenester, produkter og ydelser på MerkurNet og tag fat i Søren (sk@athenas.dk) hvis I skal have arrangeret foredrag (han har i dag Danmarks måske bedste foredragsbureau Athenas med over 150 af landets dygtigste og mest populære foredragsholdere – hvem ved, måske er I en af de fremtidige foredragsholdere? Og ellers gerne én af dem, der lytter nede i salen :o).
Netværkstip – når du skifter job eller dit firma skifter navn...
1-2% af jer skifter e-mail adresse hver eneste måned, f.eks. på grund af nyt job eller fordi to firmaer fusionerer. Men mange står inde på LinkedIn fortsat med den gamle mailadresse, og hvis denne ikke opdateres, så går alle henvendelser den kanal til Nirvana...
Sådan gør man: Tryk på ”Account” linket helt foroven på et LinkedIn skærmbillede, indtast muligvis dit password og tryk derefter ”Email” ovre til højre. Læg din nye mailadresse til og gør den ”primær”. Så får du henvendelserne fremover + dit LinkedIn netværk kan se din nye mailadresse. Den gamle adresse kan herefter slettes, husk dog at eventuelle indgående invitationer til at ”linke” til denne adresse så også forsvinder, så tjek om du har besvaret disse først. Og ikke mindst – husk ved jobskift at ændre på jeres profiloverskrift – den bliver nemlig stående, selv om man retter sin ”position” eller lægger en ny på – så derfor er der stadig et par af jer med f.eks. ”Mærsk Data” i profiloverskriften :o)
Fra Bjørn Guldager, Prominds
Lasse Burholt LinkedIn Profil
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment