Wednesday, March 08, 2006

B.S.Christiansen: Kommunikation



En af danmarks vel nok sejeste personligheder er B.S. Christiansen, elitesoldat, coach, forfatter, tv-personlighed (and the list goes on!) - han samarbejder bl.a. med Tour De France vinderen, Bjarne Riis, om team-udvikling af det danske Tour De France Team, "CSC".

B.S. Christiansen er forfatter til "Et liv på kanten", som uden sidestykke er en af de bedste bøger nogensinde og en best-seller af format. Læs om et enkelt, men vigtigt punkt i team-building: Kommunikation

Uddrag fra bogen, "Et liv på kanten":

"....det andet punkt i opbygningen af et godt hold er ´kommunikation´, og det handler ikke overraskende om, hvordan vi snakker sammen. Kritik og ros skal begrundes. Det har ingen værdi at sige, ´du er god´. Det er rart at høre, men det er ikke udviklende. ´Du er god, fordi...´ virker meget bedre. Det samme er naturligvis tilfældet med kritik. Begge dele bliver meget mere konstruktivt og lettere at arbejde med, hvis det bliver begrundet.

Prøv det med din ægtefælle eller kæreste. Det er rart at høre, ´jeg synes du er dejlig´, men det er endnu rarere at høre, ´jeg synes du er dejlig, fordi...´. Eller ´jeg synes du er irriterende´, i modsætning til ´jeg synes du er irriterende, fordi...´. Tingene gliver nemmere, og jeg er sikker på, at forholdet styrkes, hvergang der kommer et lille ´fordi´ ind i sætningen....."

Læs anmeldelser af bogen - og køb den idag

Lasse Burholt

No comments: