Friday, May 11, 2007

Facebook

Man bliver helt svedt af at følge med i alle de social networking sites der efterhånden er i spil... seneste har jeg evalueret Facebox, som netop har skiftet navn til Netlog - umiddelbart synes jeg ikke så godt om netop den portal.

Forleden bad min norske kammerat mig tjekke op på Facebook, hvor mere end 170.000 nordmænd er engageret; faktisk så synes jeg godt om netop den portal...

Norsk presse om Facebook.

Brugte en times tid på at tjekke op på webstedet - en af funktionerne, oprettelse af grupper fungere ganske godt, så min år-gamle Free Spirits gruppe på Ryze.com er nu udvidet med en "filial" på Facebook, ligeså vel som "Frederikshavn" er at finde.

Facebook er rent kontaktmæssigt bygget op ligesom Mingler.dk - men som bekendt så diskvalificerede Mingler sig selv for længe siden, da de er (eller var) panisk angste for networkers - og blot den mindste antydning af kommercielle links (jeg lagde jo masser af timer i Mingler, opbyggede kæmpe netværk og tilførte webstedet en hvis kvalitet i form af levende grupper - det satte Mingler så en stopper for - alt det kan du læse om andetsteds i min blog).

Min Facebook profil - kom forbi og "join me", tjek op på om dine interesse-præference passer med nuværende grupper. Lige nu er Facebook "lille" i dansk sammenhæng, men det kan hurtigt ændre sig.

Lasse Burholt

No comments: