Friday, April 13, 2007

Networker til jeg dør!

Det er altid en fornøjelse når man kan få andre til at bekræfte ens holdning, ens ide og opfattelse - men med deres egne ord. Her til aften foretog jeg en "lyn-læser" af Martin Thorborgs bog; "Iværksætter til jeg dør".

Bogen er - skal jeg skynde mig at sige - ganske interessant, masser af gode historie, "noget at tænke over" samt selvfølgelig en række tips og gode råd.

Et af de største succes-parametre for et Network Marketing (MLM) selskab er, at selskabet basere hele forretningsgrundlaget på et produkt, der forbruges igen og igen - og det er fuldstændig indiskutabelt, at et kontinuerligt månedligt forbrug er vejen frem for en solid og langsigtet Network Marketing forretning (og mange andre konventionelle forretninger). Især hvis selskabet samtidig bygger hele bonus- og marketingplanen op omkring dette kontinuerlige månedlige forbrug. Alt andet er selvudslettende (i netværksmarkedsføring).

Netop derfor var det med et anerkendende nik, da Lazer (undertegnede) læste "Råd nr. 28" i Martin Thorborgs seneste iværksætterbog (som du iøvrigt kan læse gratis på Børsen.dk).

Martin Thorborg skriver:

"...overvej nøje om du kan gøre dit produkt til en service. Så kan du opkræve f.eks. månedligt eller årligt gebyr".

Nuvel, så er det ikke et råd der fuldstændig er "nsync" med min forståelse af (og fakta bag) succesfulde Network Marketing selskaber: Alligevel er det en meget god pejling, som rigtig man virksomheder kan adoptere; Kan man koble sine kunder på et månedligt forbrug, som ovenikøbet automatisk leveres til dem, så længe de ønsker, så er et særdeles virkefuldt OG givtigt redskab, som dels skaber loyale kunder - men også fritager virksomheden for en række udgiftstunge opgaver (såvel i markedsførings- som opfølgningsmæssig forstand).

Lasse Burholt, April ´07

No comments: