Thursday, February 17, 2011

Den største Facebook vildledning


Facebook har her i det nye år foretaget ændringer, som bl.a gør, at man selv aktivt skal ændre sine indstillinger, såfremt man ønsker et bredere nyhedsfeed fra ens "venneliste", fremfor kun at blive fodret med nyheder fra den samme lille del af ens netværk.

Det har så affødt en bølge af opfordringer til at være opmærksom på, at man bør tænke på netop denne ændring.... hvilket så efterfølgende har affødt en bølge af blog-indlæg (typisk udenfor Facebook) fra brugere som holder fast i at Facebook´s pre-indstilling til hver en tid er at foretrække.

Denne blog-bølge har oftest overskrifter der indeholder ordet "vildledning" - og der må jeg se mig skyldig: Jeg har i særdeleshed været med til at "vildlede" Facebook-brugere... omend jeg kalder det "vejledning". Min vildledning består snarere i at vildlede skeptikerne... hvilket må være tilfældet, eftersom flere af disse skeptikere tror jeg slår et slag for spammere...

Senest er jeg helt konkret nævnt i et blog-indlæg, hvor jeg "beskyldes" for at vildlede - men at jeg samtidig osse helligere spammere - hvilket jeg bestemt IKKE gør. Det er på Thomas Bigums blog denne påstand er offentliggjort (Den største Facebook vildledning i 2011 so far).

Min oprindelig note på Facebook går under titlen "Du er usynlig, dine venner kan ikke se dig" - både i den note og andre steder på nettet giver jeg min vejledning til kende - som fortrinsvis går på en oplysning til især "små" fansider. I den efterfølgende debat har jeg ligeledes forklaret mine argumenter.

Læs med her (du skal være logget på Facebook).

Lasse Burholt @ Facebook

No comments: