Saturday, June 16, 2007

Hemmeligt nummer er for latterligt

Kan overhovedet ikke se fornuften i at benytte sig af "hemmeligt nummer", "nummer ukendt" osv. når man ringer op til diverse folk - det irritere mig grænseløst når jeg har været optaget og kan se ubesvarede opkald på mobilen - fra hemmelige numre - og der så slet heller ikke ligger en besked på telefonsvareren.

Jeg besvarer konsekvent ikke opkald fra "hemmelige numre" - fordi det er tit er nogen der vil sælge et eller andet - min "protest" rammer derfor også de der - og jeg fatter det ikke - vælger at ringe fra hemmeligt nummer - og som ikke nødvendigvis ringer for at sælge noget.

Samtidig irritere det mig grænseløst at mange ikke lige lægger en besked og fortæller HVORFOR de ringede, såfremt jeg ikke lige har været i stand til at besvare kaldet... omvendt glæder det mig når de, der ikke lige lægger en besked, sender en SMS lige efter hvor der eks. kan stå: "Ring mig lige op, det drejer sig om...".

Det er god stil!

På min svarer opfordrer jeg alle til, at lægge en besked ELLER sende en sms - så ved man hvad det drejer sig om - og er forberedt eller har måske indhentet den information eller hvad det måtte være - inden man følger op på kaldet - det sparer tid.

Så... jeg fatter nada af logikken i at ringe fra "hemmeligt nummer" - endnu mindre fatter jeg af at folk ikke enten lægger en besked (eller sms) og fortæller HVORFOR de ringer!

Nogen gange kan der så ligge en besked med noget så tamt som "Hej Lasse, ring mig lige op!" --- Ja, fint nok - men HVORFOR?

Lasse Burholt

Lasse Burholt's Facebook profile

No comments: